İslam dininde, her dini günün ayrı bir anlam ve önemi vardır. 2023 Dini Günler tarihleri içerisinde Miraç Kandili, mucizevi bir olayın meydana geldiği ve bu nedenle çok önemli olan bir gecedir. Bu yazımızda 2023 Miraç Kandili ile pek çok soruya cevap vereceğiz.
Miraç Kandili Ne Zaman 2023
Miraç Kandili 2023
Miraç Kandili Nedir Anlamı ve Önemi
Miraç Kandili'nde ne olmuştur
Çift Kandilli Umre nedir
Miraç Kandili'nin zamanı ile ilgili sık sorulan sorular aşağıdaki gibidir:
miraç kandili ne zaman 2023
2023 miraç kandili ne zaman
miraç gecesi ne zaman 2023
17 şubat miraç kandili
Miraç Kandili 2023 hangi gün
Yazımızın devamında;
Miraç Kandili nedir?
Miraç Kandili Anlamı
Miraç Kandili Önemi
Miraç Kandili'nde ne oldu
Miraç gecesi ne oldu sorularına cevap vereceğiz.
Ayrıca 2023 Çift Kandilli Umre hakkında da bu yazımızda bilgiler yer almaktadır.
Gidiş: 16 Şubat Dönüş: 8 Mart |
2 Kişilik Oda: 1850$ 3 Kişilik Oda: 1750$ 4 Kişilik Oda: 1650$ |
Çift Kandilli Umre Hakkında Genel Bilgi
Çift kandilli umre turumuz Miraç ve Berat kandillerini kapsayıp bu özel günlerde kıymetli umrecilerimiz ile kabede özel programlar düzenleyip bu kutlu geceyi affın kapısı olarak görüp huşu içersinde umremizi yerine getiriyoruz.
Hizmetlerimiz
-vize
-gidiş dönüş bileti-
-otel konaklaması
-7/24 servis hizmeti
-3öğün yemek
-rehber eşliğinde 3 umre
-arabistan şehir gezisi
-sağlık sigortası
Hediyelerimiz
-seyahat çantası
-sırt çantası
-seccade
-umre bilgi kitapçığı
-5 litre zemzem
Eğer Çift Kandilli Umre turu tarihi sizin için uygun değilse, diğer 2023 Umre tur tarihlerimizi ve 2023 Umre fiyatlarımızı da inceleyebilirsiniz.
Miraç; yukarı çıkmak, yükselmek uruç etmek ve merdiven anlamlarına gelmektedir. Mirac, Allah (c.c)'in sevgili Rasûlünden başka hiç kimseye sunmadığı ilahi bir ihsandır.
Miraç bütün süfli duygular ve beşeri hislerden temizlenerek, Allah (c.c)'a doğru yükseliş olmakla beraber, kulluğun da en yüce mertebesidir. Sınırı tespit edilemeyen bir yükseliştir. Bu ulvi seyahat, bizim peygamberimize nasib olan mucizelerin en önemlisi ve en büyüğüdür.
Miraç olayı iki aşamada meydana gelmiştir.
Birinci aşama; Mekke-i Mükerreme'de bulunan Mescidi Haram'dan, Kudüs'teki Beytil Makdise (mescidi Aksa'ya) gidiştir. Bu gidiş, Kur'an'da (isra) adı verilen gece yürüyüşü olarak belirtilmiştir.
İkinci aşama; Kudüsteki Beytil Makdis'den, Allah (c.c)'a yükselişi oluşturmaktadır.
Efendimiz için en büyük lütuf olan miraç mucizesi, Mü'minler için de eşsiz müjdelerle dolu bir olaydır. Namaz ibadeti miraçta emredildiği için, bu olay müminin miracı olarakta vasıflandırılmıştır.
Efendimiz, her şeyden arınmış olarak miraçta Allah (c.c)'a mülaki olduğu gibi, mü'minlerde vasıtasız olarak, her namazda Allah (cc) in huzuruna çıkmaktadırlar. Böylece yalnız O'na ibedet etme ve yalnız O'ndan yardım isteme fırsatı bulmak- tadırlar. Bu ilâhî yolculuğun ilk merhalesi olan ve Mescid-i Aksa'ya kadar varan safhası Kur'ân'da şöyle anlatılır:
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ
الْأَنْصَا الَّذِى بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ
Sure, önce Allah (c.c)'ın eksik sıfatlardan münezzeh olduğunu bildirerek söze başlamaktadır. Bu durum isra hareketine uyum sağlayan bir haldir. Aynı zamanda Efendimizin kulluk özelliğine de dikkat çekilmektedir. Bunun sebebi ise, Hristiyanlar tarafından, Hz. İsa'dan sonra, O'nun doğumu veya vefatı ile ilgili bazı mucizelerin, kulluk makamından ilahlık makamına yükseltilmiş olmasıdır. İşte burada kulluk sıfatına dikkat çekilmesi İslâm inancının sadeliğini göstermektedir. Yüce Allah (c.c) in zatının yakından veya uzaktan ortak koşma yahutta varlıklara benzetme gibi şaibelerden uzak olduğunun bildirilmesidir.
İsa Suresi,17/1
Mescid-i Haram'dan Mescid-i Aksa'ya doğru yapılan yolculuk ise, her şeyin hâkimi ve düzenleyicisi olan Allah (cc)'in emir buyurduğu bir yolculuktur. Aynı zamanda, büyük anlamlar ifade eden bir harekettir. Isra mucizesi, içerisinde başka mucizelerinde bulunduğu en büyük bir mucizedir. Mesele:
Mescid-i Haram'dan Mescid-i Aksa'ya hayret verici bir şekilde götürülüp-getirilen Allah Resulünün, döndüğü zaman yatağının soğumaması, hayret verici olan ayrı bir mucizedir
Miracın ikinci merhelesi de yine Efendimiz (s.a.v) in, Mes- cid-i Aksådan başlayarak, semânın bütün tabakalarından geçip, ta İlâhi huzura varmasıdır. Bu safha da Necm Sûresinde şöyle anlatılır:
وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلى . ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى : فَأَوْحَى إِلى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى أَفَتُمَارُونَهُ عَلَى مَا يَرَى وَلَقَدْ رَاهُ نَزْلَةً أُخْرى . عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى ٥ عِنْدَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَى إِذْ يَغْشَى السَدْرَةَ مَا يَغْشى . مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَى لَقَدْ رَأَى مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ
الكبرى
Miraç hadisesi, Hicretten bir buçuk yıl önce, 621 yılı başlarında Receb ayının 26. gününü 27. güne bağlayan gece meydana gelmiştir. Peygamber (s.a.v) Efendimiz, gecenin bir anında Kâbe'nin yanındaki Hatim'de veya Ummihâni bint-i Ebu Ta- lib'in evinde yatmış vaziyette, uyku ile uyanıklık arasında iken, Cebrail (a.s.) tarafından göğsü yarılıp, zemzemle yıkanıp, hikmetle doldurduktan sonra, Burak adındaki bir binekle, Mekke'deki Mescid-i Haram'dan Kudüs'teki Mescid-i Aksa'ya gö- türüldü. Orada iki rekât namaz kıldıktan sonra, Yüce Allah (cc) in daveti üzerine, Cebrail Aleyhisselâmın rehberliğinde, zaman, mekân ve cihetten münezzeh olarak, saniyeler dilimi içerisinde meydana gelen bir oluşumla yüce âlemlere, en sonunda da ilahi huzura yükseldi.
Efendimiz (s.a.v) Mescid-i Haram'dan (Mekke'den), Mescid-i Aksa'ya (Kudüs'e) ata benzer beyaz bir Cennet bineği olan Burak ile gitti. Kudüs'e varmadan yol üzerinde Hz. Musa'nın makamına uğradı. Orada iki rekât namaz kıldı. Daha sonra Mescid-i Aksa'ya geldi. Orada bütün peygamberler kendisini karşıladılar ve miraçını kutladılar. Peygamber (s.a.v) Efendimiz burada peygamberlere iki rekat namaz kıldırdı, bir de hutbe okudu.
Bir rivayette Hz. İsa'nın doğduğu yer olan Betlaham'a uğ radı, orada da iki rekât namaz kıldı. Ve bugün Kubbetü's- Sahra'nın bulunduğu yerden Muallak Taşı'nın üzerinden Miraca yükseldi.
Necm suresi 53/7-18
Semanın bütün tabakalarına uğradı. Sırasıyla yedi sema tabakalarında bulunan Hz. Adem, Hz. İsa, Hz. Yusuf, Hz. İdris, Hz. Harun, Hz. Musa Peygamberlerle görüştü, Beytü'l Ma'mur’un bulunduğu yedinci semada Hz. İbrahim (a.s.) ile Görüştüğü Peygamberlerin hepsi de kendisine "Hoş geldin" dediler, tebrik ettiler. Konu ile ilgili Hadis-i Şerif şöyledir.
وَعَنْ ابْنِ مَسْعُودٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَقِيتُ لَيْلَةَ أُسْرِئَ بِي إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ السَّلَامَ فَقَالَ لِي يَا مُحَمَّدُ: أَقرِى أُمَّتَكَ مِنِي السَلامَ وَأَخْبِرْهُمْ أَنَّ الجُنَّةَ طَيِّبَةُ التُّرْبَةِ عَذْبَةُ المَاءِ، وَأَنَّهَا قِيعَانُ وَأَنَّ غِرَاسَهَا: سُبْحَانَ اللهِ، وَالحَمْدُ لِلَّهِ، وَلَا إِلَهَ إِلا اللَّهُ، وَاللَّهُ أَكْبَرُ، أَخْرَجَهُ التِّرْمِذِى.
İbn-i Mes'ud (r.a) anlatıyor: "Resûlullah (s.a.v) buyurdular ki: "Miraç sırasında İbrahim (a.s.)'ile karşılaştım. Bana:
Tirmizî, Daavat 60, (3458).] K. Sitte 5. (1884)
Bu Hadis-i Şerif, Müslümanları aşağıda tarif edilen kelimelerle Allah'ı zikretmeye teşvik etmektedir. Müslümanın en büyük ideali cennete girmektir. Bunun için de zikir teşvik edilmektedir. Müminin cennetteki yerinin bağlık bahçelik ve güzel şeylerden oluşması içinde yine Allah (c.c) in bolca zikredilmesi tavsiye edilmektedir. Yani kişi kendi makamını burada iken güzelleştirmelidir. Bunun da usulü, Resûlullah'ın haber verdiği kelime-i tayyibelerdir. Kişi burada ekim yaptığı ölçüde yani bu kelimeleri sevap umarak zikrettiği nisbette, âhirette cenneti zenginleşecek ve güzelleşecektir.
Bundan sonra Cebrail ile birlikte kâinatın bittiği yer olan Sidre-i Müntehâ'ya vardılar. Efendimiz orada, yazıcı meleklerin kalem cızırtılarını duydu.
- T.D.V. İslam ansiklopedisi miraç mad.
Peygamber (s.a.v) Efendimiz orada ikisi gizli, ikisi açıktan akan (Nil, Fırat) dört nehir gördü. Sonra hergün yetmiş meleğin ziyaret ettiği Beytü'l-Ma'mur'u ziyaret etti.
Cebrail (a.s.)'ın buradan öteye gitmesi mümkün değildi. Onun için, Efendimiz, bundan sonraki yolculuğuna Refref adındaki bir vasıta (binek) ile devam etti. En sonunda mekândan münezzeh (uzak) olan Cenab-ı Hakkın cemaliyle müşerref oldu. Cenab-ı Zülcelal hazretlerini aşikâre görme şerefine erdi.
Allah Resulünün, Miraç hadisesi rüya hali midir, yoksa ruh ve beden ilemi vuku bulmuştur şeklinde birçok münakaşalar yapılmış, netice olarak, ruh ve bedenle yapıldığı kesinlik kazanmıştır. Biz müslümanlar da bu şekilde inanmaktayız. Efendimiz, Cenab-ı Hakkın huzurundan döndükten sonra ilk defa Hz. Musa ile karşılaştı.
Hz. Musa (a.s.) in "Allah ümmetine neyi farz kıldı?" diye sorduğunda, Peygamberimiz (s.a.v) "50 vakit namaz" buyurdu.
İSTANBUL
Mimar Sinan Mah.
Selam-i Ali Caddesi 31-1
Üsküdar / İstanbul
0533 333 33 31 - 0216 466 66 66 - 0532 111 22 01
İSTANBUL
Atikali Mah.
Yavuz Selim Caddesi No: 3 Daire: 2
Fatih / İstanbul
ANKARA
Hacı Bayram, Soydaşlar Sk. Gürer iş merkezi 19/11 D:6. Kat: 6
06000 Altındağ/Ankara
0216 310 20 50- 0532 111 22 01